Přemýšlíte, zda vůbec potřebujete někoho, kdo Vám založí Facebook, Twiiter, Instagram a bude se o Vaše profily starat? Nebo již profily založené máte, spravujte je sami a myslíte, že “na tom zkrátka nic není”? Efektivní správa sociálních kanálů může posunout váš byznys o kus dál.
1. Byznys marketing. Social media strategie skvěle doplní Vaši marketingovou strategii.
I sociální sítě patří do online PR sféry, rozhodně je nepodceňujte.
2. Budování brandu. Sociální sítě jsou skvělým nástrojem pro to, jak dostat Vaši značku do povědomí široké veřejnosti. Social media specialisti ví nejlépe, kde začít, jaké kanály použít a jaký obsah sdílet.
3. Vztah se zákazníky. Nezáleží na tom, jak velká nebo malá je Vaše firma. Experti na sociální sítě ji dokáží udělat přístupnou pro tu klientelu, kterou chcete oslovit. Dokáží získat pozornost nových klientů a udržet ty stávající.
4. Promítnutí hodnot značky. Social media specialista je zběhlý v prezentaci značky v tom nejlepším světle. Dokáže efektivně cílit na emoce a s těmi pak následně pracovat.
5. Komplexní promo značky. Nezapomínejte, že sociální sítě nejsou jenom Facebook. Jsou tu další, na kterých je možné Vaši značku skvěle promotovat. Nechte odborníka, ať Vám sestaví vhodný mix komunikačních kanálů.
6. Vyrovnání se s konkurencí. Nejde pouze o promo vlastní značky, ale i o to, pohybovat se lehce v prostředí konkurence. A ta už na sociálních sítích dávno je.
7. Dosažení cílů v kratším čase. Sociální sítě představují ohromně dyna mický komunikační kanál.
Jejich správně využití Vám tak umožní šetřit peníze i čas a výsledky se dostaví téměř okamžitě.
Zdroj: http://bit.ly/1zZpsbN
Firemní kultura a atmosféra hrají zásadní roli v tom, jak zaměstnanci komunikují, jakým způsobem se rozhodují a jak řeší problémy. Špatně vedená společnost je pak mnohem náchylnější k nejrůznějším krizím, které mohou poškodit samotnou značku, její zaměstnance, investory i zákazníky.
Deborah Hileman, prezidentka amerického Institutu pro krizový management, přináší pět klasicky chybných kroků managementu různě velkých firem. Zkuste se jim vyhnout a komunikační krizové situace budou alespoň zčásti zažehnány.
1. Zavrhovaný dialog. Někteří členové vyššího managementu neradi diskutují se svými podřízenými. Ti se pak bojí vznést jakoukoli připomínku či téma k debatě. Atmosféra strachu ničemu neprospívá, ba naopak, Vaši firmu staví do velkého rizika.
2. Absolutní zodpovědnost. Nikdy není dobré koncentrovat veškerou zodpovědnost v rukou jediného člověka. Ten vždy nemusí takovou tíhu unést. Krize pak bude začínat pomalu a plíživě, ale s o to větší intenzitou pak zahoří.
3. Dvojí metr. Komunikujte vždy stručně a jasně, nesmíte si protiřečit! Nedopusťte, aby filozofie Vaší firmy nebyla naplněna. Pokud je Vaší mantrou “Kvalita na prvním místě” a zároveň nařizujete zaměstnancům snižovat náklady za každou cenu, krizi se nevyhnete.
4. Skupinové myšlení. Vyvarujte se toho, aby názor skupiny vždy převálcoval motivaci jednotlivce pro hledání alternativních postupů a přístupů.
5. Vyhýbání se zásadním rozhodnutím. Pokud se management vyhýbá kroku, kterým by učinil zásadní rozhodnutí a obává se kolektivní viny, nemůže počítat, že krize nepřijde.
Zdroj: http://bit.ly/1B5MrTk
Rozhodně neuděláte dobrý dojem s tiskovou zprávou plnou chyb a překlepů. To samé platí pro emaily bez interpunkce. Problémem bývá i špatná stylistika a to, že nejdete takzvaně k jádru pudla. Jak nejlépe oslovit psaným textem? Nabízíme pět tipů, jak toho dosáhnout.
1. Najděte si editora. Nikdy, opakuji nikdy, nenechte jakoukoli tiskovou zprávu odejít bez toho, aniž by ji viděl alespoň jeden další pár očí! Drobnou chybku přehlédnete, i když budete text číst napopáté. Myslete na to a najměte člověka, který se na gramatické a stylistické chyby zaměří.
2. Přečtěte dva skvělé články denně. Nezáleží na tom, jestli to bude v printu nebo online. Zaměřte se na to, jak autor textu zaujme Vaši pozornost v prvních 15 vteřinách. Důležité je všímat si i toho, jak jde až k jádru věci, jak pracuje s okolnostmi. Vaše texty musí být alespoň stejně tak zajímavé, jako jsou ty, co píšou sami novináři.
3. Nechte Vaši práci “uležet”. Na texty nespěchejte. Pokud je to možné, pište je v předstihu a nechte je odpočinout alespoň několik hodin, lépe dní. Můžete se k nim vrátit s časovým odstupem a vypilovat je k dokonalosti.
4. Vypište své srdce. Hektická doba přeje jednoduchým zprávám typu SMS. Klasickému psaní jsme si už nějak odvykli. O to víc je potřeba se soustředit, hrát si se slovy, vnímat jejich nuance.
5. Používejte aktivní slovesa. Nebojte se akčních vět a zejména sloves. Ty vždy dokáží vzbudit pozornost a změnit celkově pocit z celého textu.
Zdroj: http://bit.ly/18pCIw8
Vztah mezi “píáristy” a novináři je křehká věc. Můžete ho velmi snadno narušit či dokonce rozbít. A to nejčastěji planými sliby. Co tedy novinářům určitě neslibovat bez ověření?
1. “Máme exkluzivní příběh plánovaný přímo pro Vás.” Raději se ujistěte, že plánovaný mediální výstup bude skutečně exkluzivním a vyšší management ho již neposkytl někomu dalšímu z media listu. Není nic trapnějšího, než když “exkluzivita” Vámi osloveného reportéra zmizí dřív, než řekne “švec”.
2. “Můžu vám poskytnout rozhovor s ředitelem/kou firmy o naší nové kampani.” Skutečně? Ujistěte se, že ředitel/ka je doopravdy ochotný novináři informace poskytnout, a nebo jen na Vaší poslední schůzce padla informace ve smyslu, že chce být více vidět v médiích bez konkrétního závazku.
3. “Jsem si jistý/á, že Vám dokážu dodat veškerá data, co potřebujete.” Čísla, grafy a statistiky novináři milují. Dokáží skvěle ilustrovat příběh. Neslibujte však novinářům vzdušné zámky! Předem se ujistěte, že Vámi slibovaná data mohou na denní světlo a mezi širokou veřejnost.
4. “Dovolte mi pro Vás zařídit prohlídku našich nových kanceláří/prostor/výrobny/… .” Tohle novináři přímo milují – prohléhnout si vše na vlastní oči a pak o tom napsat. Někdy se však tyhle plány neshodují s tím, co chce vyšší management a kam až pustí skrze novináře veřejnost. Proto vše předem ověřte.
Zdroj: http://bit.ly/1zIBMwR
Mladí lidé často nemají ponětí o tom, co v praxi některá povolání obnáší. Společně s nadačním fondem Lepší vyhlídky jsme dobrovolníkům, kteří měli zájem o práci v PR, umožnili do tohoto světa nakouknout a vše si vyzkoušet.
Cílem nadačního fondu Lepší vyhlídky je ovlivňovat myšlení lidí k pozitivnějšímu, otevřenějšímu a sebevědomějšímu. Již několik let pomáhají mladým lidem najít jejich osobní a profesní vizi.
Jelikož se nám tato myšlenka zalíbila, rozhodli jsme se tuto neziskovou organizaci podpořit. Aktivně jsme se zapojili do stávajícího týmu a stali se tak mentory po zkušenostech dychtících mladých dobrovolníků. Ti se pod naším odborným vedením naučili základním principům fungování public relations, vytvořili svůj první media plán, psali tiskové zprávy a mnoho dalšího. Naše agentura doprovázela tým dobrovolníků jednotlivými kroky, kontrolovala jejich práci a případně opravovala chyby. Věříme, že pouze svou aktivní činností se tito mladí lidé mohou skutečně něčemu naučit. A možno i zjistit, zda je právě PR směr, kterým se chtějí ve své kariéře vydat. Moc děkujeme za možnost podílet se na tak prospěšném a zajímavém projektu.